NL / EN

Creatie is nauw verwant aan innovatie. Het lijkt simpel om eenvoudig “dingen te verzinnen”, maar als het om een commercieel doel gaat, moet de creatie ook effectief zijn. Wij denken oplossingsgericht en blijven ons werk steeds evalueren. Onze missie is: de doelgroep stimuleren in beweging te komen!

Naast ons mantra "helder, sterk en creatief" werken we ook altijd vanuit drie vragen / startposities:

VRAAG 1

"Welke gedragsverandering bij de klant is er nodig?"

Want: de introductie van een wholesale-product heeft een andere insteek nodig dan een C-Level presentatie. En een 90 seconden film heeft een ander doel dan een 30 seconden explainer...

Wij verplaatsen ons dus in onze klanten. Beter nog: we richten ons op uw doel en doelgroep. Waar is de uiting zichtbaar? Wat heeft de doelgroep nodig en waaròm? Waarmee verleiden we hen? Wat zijn hun drempels?

Casus
Met een korte visuele presentatie vertaalden wij voor een multinational de grote onvrede van het personeel na een grote verhuizing en boden mogelijke oplossingen aan.
De verantwoordelijke waaraan we presenteerden, was film-liefhebber. Door de visualisaties zag hij direct het probleem, plus de mogelijkheden. Zijn fantasie en de inzichten tot een oplossing werden meer geraakt dan wanneer er stapels Excel-sheets met data en cijfers waren overhandigd. Missie geslaagd!

 

Stills van de Journey-presentatie voor Multinational*, lees meer bij

"TGD heeft onze boodschap doeltreffend ontleed en verwerkt in een cinematografische presentatie! Op deze manier was het resultaat zeer effectief!" - Sander van Lier | Workplace Manager PVH

VRAAG 2

"Wat kunnen wij ontwikkelen om de ontvanger in beweging te brengen?"

Moeten we abri’s inzetten of Online Marketing? Komen we de doelgroep vooral in de bioscoop tegen of heeft de prospect méer informatie nodig en moeten we eerst 'feeden' (informatie geven)? Is er iets waarop we kunnen leunen of is er een compleet nieuw concept nodig? Met dit soort vragen creëren wij het kader waarin we bewegen. . 

Casus
Voor de gemeente Koggenland hebben we via online marketing zeer effectief de ouders (!) van kinderen bereikt. Door breed op de socials aanwezig te zijn met de prikkelende zin “Ben jij ook een ouder van NIX18? - doe hier de test” bereikten we een brede doelgroep en er volgde veel, heel veel discussie.

De gemeente had als doel ouders te stimuleren hun kinderen geen alcohol te laten (mee)drinken om het einde van de corona tijd en de jaarwisseling te vieren.

Op basis van onderzoek en gegevens van ouders van pubers, wisten we de juiste snaar te raken en raakte de doelgroep geïnteresseerd. Met honderdduizenden views en duizenden hits per dag, startte een maatschappelijke gesprek en was groepsconformatie het gevolg: ouders werden strenger en voelden zich gesteund als andere ouders in de straat dat óók deden. Een geweldig succesvolle campagne!

 

Stills van de Opmeer Social Campagne, lees meer bij

"Van onze bestuurders ontvingen wij veel complimenten over de campagne en de wijze waarop deze is uitgevoerd. De aanpak en resultaten worden ook aan de gemeenteraden gepresenteerd. Dank voor de fijne samenwerking." - Esther Koning | Communicatieadviseur Gemeente Koggenland

VRAAG 3

"Wat is de missie, visie, identiteit en imago van onze klant, dienst of product?"

Voor ons creatief proces vragen wij altijd naar de missie, visie, identiteit en imago van uw organisatie of merk. Zo krijgen wij inzicht in de kernwaarden, doelstellingen en identiteit van uw organisatie. Daarmee begrijpen wij wat uw organisatie uniek maakt, waarmee wij een goede richtlijn hebben voor de communicatie met uw doelgroep is. 


Casus
Een internationale organisatie, die door adverentie-sponsoring gratis duwstoelen levert aan ziekenhuizen, wilde een moderner imago. Wij vernieuwden het logo, de website, de copy, de uitstraling en fotografie. Een prachtig project dat een klein jaar duurde en zeer succesvol bleek.

Ondersteund door meerdere marketing onderzoeken (door ons uitgevoerd), hebben we de juiste snaar weten te raken om het bedrijf klaar te maken voor de toekomst. De adverteerders-doelgroep verschoof van kleine ondernemers naar grote (multi)national dienstverleners. Waardoor de klant zich vol nieuwe energie richt op de toekomst.

 

Homepage rebranding met concept, design en fotografie voor Vitrina

"Op zoek naar een ervaren, slagvaardig en creatief team vond ik The Golden Delicious. De fijne samenwerking heeft geleid tot een geheel nieuwe presentatie, waar wij onze markt mee kunnen benaderen. Chapeau voor de ideeën en uitvoering!" - Jos Bookelman | CEO Vitrina

Dus...

Het ontwikkelen van creatie vereist een goed begrip van de organisatie of merk. Een creatief proces dat niet goed is afstemd op deze waarden, heeft verwarring als resultaat. Daarom houden we vast aan onze formule: is het hélder, hoe maken we het stérk en welke creátie hoort daarbij? Het is dus zaak om doelgericht te werk te gaan, en dat doen we!

We komen graag in contact met u voor elke vraag; klik hier en we staan standby!

The Golden Delicious

Contact

Frank Puts | creative & founder
frank@thegoldendelicious.nl
+31 (0)6 - 53 270 555

Patrick Groeneveld | sr. partner
patrick@thegoldendelicious.nl
+31 (0)6 - 11 230 866

Office | studio
Verlengde Lageweg 19
1628 PM  Hoorn
+31 (0)229 - 31 11 13 

Open chat
Hallo 👋
Hoe kunnen wij jou helpen?